NASZE SERWISY:    ANDROID   LINUX   MAEMO   SYMBIAN   WEBOS

Hosting sponsoruje:

GRIN3 - polskie fonty

Profesjonalne czcionki z polskimi znakami - czcionki.com

OpenMobile on Facebook

Jaki język wybrać?

Odpowiednie forum do zadawania pytań dotyczących rozpoczęcia programowania.

Jaki język wybrać?

Postprzez mateuszes » 4 kwietnia 2010, o 23:50

Witam,
chciałbym rozpocząć naukę programowania w perspektywie pracy jako programista Symbiana (teraz pracuję jako programista Javy). Do tej pory wydawało mi się, że niezbędna jest nauka Symbian C++, jednak im dłużej szukam tym bardziej mam wątpliwości. Nie chcę się skupiać na s60v3 i v5, tylko bardziej na przyszłych ^3 i ^4. I teraz chciałbym wiedzieć, czy QT i open c++ jest dobrym wyborem? Co będzie główną platformą programistyczną na przyszłych symbianach? Czy te technologie już teraz mogą zastąpić Symbian c++?
mateuszes
1%
1%

Mod.tel.: N95
FW: v31
    WindowsFirefox

Re: Jaki język wybrać?

Postprzez mawhy » 5 kwietnia 2010, o 20:29

Nie bardzo rozumiem niechęci do Symbiana S60 - komórki z Symbianem S60 3rd będa dalej produkowane. Problem jest innej natury - sama architektura Symbiana wymaga znajomości programowania cech charakterystycznych w Symbianie - bez tego daleko nie wyjdziesz. Symbian ^3 dalej będzie opierał się na frameworku AVKON a Symbian ^4 to opierał się na uiemo, więc programowanie pod Symbiana czeka duży wybór technologii do programowania i jak frameworków.
Zawsze będzie wybór przed programistami co do tworzenia aplikacji na Symbiana. Ale jak wprowadzą na rynek urządzenia z Symbianem ^4 to ludzie będą programowa w Qt 4.8 Więc pewnie do tego czasu w ciągu półtora roku można nauczyć się spokojnie Qt, problem będzie jak zechcesz programować aplikacje SIP czy VoIP tutaj trzeba znać niskopoziomowe biblioteki pod Symbianem C++ . Nie których rzeczy raczej do końca nie wiemy jak będzie są rozwijać - mam na na myśli interfejsy OpenGL/OpenCL